Warszawa, ul. Chmielna 88: Różnice pomiędzy wersjami
Z Archiwum historyczne PTMA
Linia 2: | Linia 2: | ||
[[Plik:Chmielna 88 2.jpg|200px|thumb|right|Budynek na Chmielnej 88 w 1938 roku]] | [[Plik:Chmielna 88 2.jpg|200px|thumb|right|Budynek na Chmielnej 88 w 1938 roku]] | ||
[[Plik:Chmielna 88 3.jpg|200px|thumb|right|Budynek na Chmielnej 88 w 1954 roku]] | [[Plik:Chmielna 88 3.jpg|200px|thumb|right|Budynek na Chmielnej 88 w 1954 roku]] | ||
− | + | [[Plik:Chmielna 88 4.jpg|200px|thumb|right|Budynek na początku lat 60-tych XX wieku]] | |
==Dostrzegalnia Towarzystwa Miłośników Astronomji i Polskiego Towarzystwa Przyjaciół Astronomji== | ==Dostrzegalnia Towarzystwa Miłośników Astronomji i Polskiego Towarzystwa Przyjaciół Astronomji== | ||
Na terenie Państwowej Szkoły Średniej Technicznej Kolejowej, Obiekt obecnie nie istnieje.<br> | Na terenie Państwowej Szkoły Średniej Technicznej Kolejowej, Obiekt obecnie nie istnieje.<br> |
Wersja z 13:21, 4 cze 2014
Dostrzegalnia Towarzystwa Miłośników Astronomji i Polskiego Towarzystwa Przyjaciół Astronomji
Na terenie Państwowej Szkoły Średniej Technicznej Kolejowej, Obiekt obecnie nie istnieje.
Budowa: 1900.
Budynek powstał dla Szkoły Technicznej Warszawsko-Wiedeńskiej Kolei Żelaznej - powstałej w 1875.
Przebudowa:
- przed 1910 według projektu H.J. Gaya nadbudowany o jedno piętro. Zabudowano także przestrzeń nad przejazdem na podwórze pomiędzy budynkiem a kamienicą Chmielna 92.
- w latach 1924/25 wzniesiono na posesji dwie oficyny oraz podwyższono budynek warsztatowy.
W miejsce ewakuowanej w 1915 przez Rosjan szkoły, w budynku działała Państwowa Średnia Szkoła Techniczna Kolejowa (od 1938 pod nazwą Państwowe Liceum Komunikacyjne).
Znacznie uszkodzony we wrześniu 1939. Po wojnie ocalałą część odbudowano. Rozebrany całkowicie w 1975.