Warszawa, ul. Chmielna 88: Różnice pomiędzy wersjami

Z Archiwum historyczne PTMA
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
 
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Chmielna 88 1900 1910.jpg|200px|thumb|right|Budynek na Chmielnej 88 w początku XX wieku]]
+
[[Plik:Chmielna 88 1900 1910.jpg|300px|thumb|left|Budynek na Chmielnej 88 w początku XX wieku]]
[[Plik:Chmielna 88 2.jpg|200px|thumb|right|Budynek na Chmielnej 88 w 1938 roku]]
+
[[Plik:Chmielna 88 2.jpg|300px|thumb|right|Budynek na Chmielnej 88 w 1938 roku]]
[[Plik:Chmielna 88 3.jpg|200px|thumb|right|Budynek na Chmielnej 88 w 1954 roku]]
+
[[Plik:Chmielna 88 3.jpg|300px|thumb|right|Budynek na Chmielnej 88 w 1954 roku]]
[[Plik:Chmielna 88 4.jpg|200px|thumb|right|Budynek na początku lat 60-tych XX wieku]]
+
[[Plik:Chmielna 88 4.jpg|300px|thumb|right|Budynek na początku lat 60-tych XX wieku]]
 
==Dostrzegalnia Towarzystwa Miłośników Astronomji i Polskiego Towarzystwa Przyjaciół Astronomji==
 
==Dostrzegalnia Towarzystwa Miłośników Astronomji i Polskiego Towarzystwa Przyjaciół Astronomji==
 
Na terenie Państwowej Szkoły Średniej Technicznej Kolejowej, Obiekt obecnie nie istnieje.<br>
 
Na terenie Państwowej Szkoły Średniej Technicznej Kolejowej, Obiekt obecnie nie istnieje.<br>

Aktualna wersja na dzień 10:46, 8 lip 2014

Budynek na Chmielnej 88 w początku XX wieku
Budynek na Chmielnej 88 w 1938 roku
Budynek na Chmielnej 88 w 1954 roku
Budynek na początku lat 60-tych XX wieku

Dostrzegalnia Towarzystwa Miłośników Astronomji i Polskiego Towarzystwa Przyjaciół Astronomji

Na terenie Państwowej Szkoły Średniej Technicznej Kolejowej, Obiekt obecnie nie istnieje.
Budowa: 1900.
Budynek powstał dla Szkoły Technicznej Warszawsko-Wiedeńskiej Kolei Żelaznej - powstałej w 1875.
Przebudowa:
- przed 1910 według projektu H.J. Gaya nadbudowany o jedno piętro. Zabudowano także przestrzeń nad przejazdem na podwórze pomiędzy budynkiem a kamienicą Chmielna 92.
- w latach 1924/25 wzniesiono na posesji dwie oficyny oraz podwyższono budynek warsztatowy.
W miejsce ewakuowanej w 1915 przez Rosjan szkoły, w budynku działała Państwowa Średnia Szkoła Techniczna Kolejowa (od 1938 pod nazwą Państwowe Liceum Komunikacyjne).
Znacznie uszkodzony we wrześniu 1939. Po wojnie ocalałą część odbudowano. Rozebrany całkowicie w 1975.