Warszawa, ul. Chmielna 88: Różnice pomiędzy wersjami
Z Archiwum historyczne PTMA
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | [[Plik:Chmielna 88 1900 1910.jpg| | + | [[Plik:Chmielna 88 1900 1910.jpg|300px|thumb|left|Budynek na Chmielnej 88 w początku XX wieku]] |
− | [[Plik:Chmielna 88 2.jpg| | + | [[Plik:Chmielna 88 2.jpg|300px|thumb|right|Budynek na Chmielnej 88 w 1938 roku]] |
− | [[Plik:Chmielna 88 3.jpg| | + | [[Plik:Chmielna 88 3.jpg|300px|thumb|right|Budynek na Chmielnej 88 w 1954 roku]] |
− | + | [[Plik:Chmielna 88 4.jpg|300px|thumb|right|Budynek na początku lat 60-tych XX wieku]] | |
==Dostrzegalnia Towarzystwa Miłośników Astronomji i Polskiego Towarzystwa Przyjaciół Astronomji== | ==Dostrzegalnia Towarzystwa Miłośników Astronomji i Polskiego Towarzystwa Przyjaciół Astronomji== | ||
Na terenie Państwowej Szkoły Średniej Technicznej Kolejowej, Obiekt obecnie nie istnieje.<br> | Na terenie Państwowej Szkoły Średniej Technicznej Kolejowej, Obiekt obecnie nie istnieje.<br> |
Aktualna wersja na dzień 10:46, 8 lip 2014
Dostrzegalnia Towarzystwa Miłośników Astronomji i Polskiego Towarzystwa Przyjaciół Astronomji
Na terenie Państwowej Szkoły Średniej Technicznej Kolejowej, Obiekt obecnie nie istnieje.
Budowa: 1900.
Budynek powstał dla Szkoły Technicznej Warszawsko-Wiedeńskiej Kolei Żelaznej - powstałej w 1875.
Przebudowa:
- przed 1910 według projektu H.J. Gaya nadbudowany o jedno piętro. Zabudowano także przestrzeń nad przejazdem na podwórze pomiędzy budynkiem a kamienicą Chmielna 92.
- w latach 1924/25 wzniesiono na posesji dwie oficyny oraz podwyższono budynek warsztatowy.
W miejsce ewakuowanej w 1915 przez Rosjan szkoły, w budynku działała Państwowa Średnia Szkoła Techniczna Kolejowa (od 1938 pod nazwą Państwowe Liceum Komunikacyjne).
Znacznie uszkodzony we wrześniu 1939. Po wojnie ocalałą część odbudowano. Rozebrany całkowicie w 1975.